در اختتامیه دومین کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال از برگزیدگان تقدیر شد
بخش مقالات برگزیده
در بخش فنی و مهندسی، سه مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه سوم: طراحی بازی هوشمند اندرویدی با استفاده از یادگیری تقویتی؛ تالیف: مهراد عبداللهی و چیترا دادخواه
مقاله حائز رتبه دوم: بکارگیری شبکههای عمیق مولد در تولید تکسچرهای بازیهای ویدیویی؛ تالیف: محمد امین فدا الدینی، بابک مجیدی و محمد عشقی
برترین مقاله بخش فنی و مهندسی: تنظیم پویای درجه سختی بازی با استفاده از یادگیری تقویتی عمیق؛ تالیف: محمدرضا محمدنژاد و فرزین یغمایی
در بخش علوم انسانی سه مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه سوم: تبلیغ شخصیسازی شده در بازیهای ویدئویی با استفاده از تحلیل احساسات عمیق در شبکههای اجتماعی؛ تالیف: فرنوش ادیبی، بابک مجیدی و محمد عشقی
مقاله حائز رتبه دوم:
Avatar as the Virtual Presentation of Self: The Correlation of Digital Role-Playing with Elements of Self-Estrangement and Identity Crisis in Iranian Gamers
تالیف: معصومه دیانی
برترین مقاله بخش علوم انسانی: ترسیم منظومه ارزش ادراک شده بازیهای موبایلی؛ تالیف: کبری بخشیزاده برج و خدیجه عبداللهی
در بخش هنر، دو مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه دوم: اهمیت فرم روایت در بازیهای کامپیوتری؛ تالیف: فرخنده فاضل بخششی و امید قهرمان
برترین مقاله بخش هنر: طراحی بازی بر پایه ارزشهای انسانی؛ تالیف: شادی خیر اندیش و Matthias Rauterberg
در بخش علوم پزشکی هم دو مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه دوم: غربالگری اوتیسم با استفاده از یک بازی بر پایه هیجانات؛ تالیف: عاطفه ایرانی، هادی مرادی و لیلا کاشانی وحید
برترین مقاله بخش علوم پزشکی: چارچوبی برای بازیهای توانبخشی به منظور بهبود تعادل در بیماران مبتلا به اماس؛ تالیف: زهرا امیری، یونس سخاوت و سکینه گلجاریان
همچنین مقاله برگزیده مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرِک) به دلیل خدمات این مقاله برای توسعه روشهای نوین مطالعه رفتار بازیکنان در شبکههای اجتماعی تعلق گرفت به: تحلیل شبکه اجتماعی بازی پوکمون گو در توییتر؛ تالیف: داتیس خواجهئیان و شقایق کلی
در بخش جایزه بازیهای جدی 1397
مقاله منتخب حوزه بازیهای جدی:
Effectiveness of Computer games of Emotion Regulation on Social skills of Children with Intellectual Disability
تالیف: لیلا کاشانی وحید، مرضیه مهاجری، منوچهر مرادی سبزوار و عاطفه ایرانی
به پاس تلاش ارزنده جوانترین تیم حاضر در هکاتون بازیهای جدی 1397، جایزه 2 میلیون تومانی امید تعلق گرفت به: تیم مدرسه خرد
جایزه 3 میلیون تومانی تیم حائز رتبه دوم در هکاتون بازیهای جدی 1397 تعلق گرفت به: تیم Powerful Brain برای بازی Powerful Mind
🕹 جایزه 5 میلیون تومانی بازی جدی منتخب موسسه نیماد در حوزه سلامت تعلق گرفت به: کشکک/ دانشگاه هنر اسلامی تبریز/ تیم CarLab
جایزه 10 میلیون تومانی برنده هکاتون بازیهای جدی 1397 تعلق گرفت به: تیم راتاگیم برای بازی سنجاب
جایزه 20 میلیون تومانی بازی جدی سال 1397 تعلق گرفت به: بازی شبیهساز رانندگی نصیر/ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی/ تیم نصیرسافت
همچنین تمام 6 فینالیست غیربرنده فرآیند اصلی جایزه بازیهای جدی، جایزه نقدی به ارزش 1.5 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
تمامی بازیهای تولید شده در هکاتون بازیهای جدی 1397 مشروط بر تکمیل بازی تولیدی بدون غربال اولیه در فرآیند اصلی SeGaP2019 وارد مرحله داوری خواهند شد.
بازی برنده هکاتون بازیهای جدی 1397 مشروط بر تکمیل بازی، مستقیما وارد مرحله فینال SeGaP2019 خواهد شد.
اولویتهای پژوهشی دایرک در حوزه رسانههای تخصصی
با توجه به مباحث مطرح شده در نشست #گفتمان_بازی با عنوان «جایگاه و اقتصاد رسانههای تخصصی بازیهای ویدئویی در ایران» که منعکسکننده دغدغهها و چالشهای فعالان رسانهای بازی بوده است، اولویتهای پژوهشی زیر معرفی میشوند:
شناسایی و اولویتبندی کارکردهای رسانههای تخصصی بازیهای دیجیتال
ارائه مدلی برای اثرگذاری رسانههای تخصصی در افزایش موفقیت بازیهای ایرانی
نحوه شکلگیری ژورنالیسم فرآیند-محور در رسانههای تخصصی بازیهای دیجیتال
سیاستهای مرتبط با تربیت ژورنالیست تخصصی بازیهای دیجیتال
ذائقهشناسی مخاطبان رسانههای تخصصی بازیهای دیجیتال
بررسی روشهای نوین رسانهای برای برقراری ارتباط با مخاطب بازیهای دیجیتال
مدلهای نوین کسبوکار رسانههای تخصصی بازیهای دیجیتال
دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهشها در این حوزه اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزههای مرتبط مانند علوم ارتباطات، مدیریت رسانه، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاستگذاری فرهنگی، روزنامهنگاری و... دعوت به همکاری مینماید.
هارد SSD کنسول های نسل بعدی تحول بزرگی در صنعت بازی ها به وجود میآورد!اعضای استودیوی «کرای تک» مدعی هستند که هاردهای SSD کنسول های نسل بعدی منجر به ایجاد تحول بزرگی در صنعت بازی های ویدیویی و کیفیت بصری آن ها می شود.چیزی در حدود یک سال و چند ماه به عرضه کنسول نسل نهم ایکس باکس با نام رمزی ایکس باکس اسکارلت باقی مانده و بی شک کنسول پلی استیشن 5 نیز در بازه زمانی مشابه راهی بازار خواهد شد. با این حال، دو شرکت مایکروسافت و سونی هنوز به طور تمام و کمال از کنسول های نسل بعدی خود رونمایی نکرده اند و صرفا اطلاعات جزئی از مشخصات سخت افزاری آن ها با علاقه مندان به اشتراک گذاشته شده که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از هاردهای SSD در این دو دستگاه اشاره کرد.
در اختتامیه دومین کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال از برگزیدگان تقدیر شدبخش مقالات برگزیده ،در بخش فنی و مهندسی، سه مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه سوم: طراحی بازی هوشمند اندرویدی با استفاده از یادگیری تقویتی؛ تالیف: مهراد عبداللهی و چیترا دادخواه
مقاله حائز رتبه دوم: بکارگیری شبکههای عمیق مولد در تولید تکسچرهای بازیهای ویدیویی؛ تالیف: محمد امین فدا الدینی، بابک مجیدی و محمد عشقی
برترین مقاله بخش فنی و مهندسی: تنظیم پویای درجه سختی بازی با استفاده از یادگیری تقویتی عمیق؛ تالیف: محمدرضا محمدنژاد و فرزین یغمایی،در بخش علوم انسانی سه مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:مقاله حائز رتبه سوم: تبلیغ شخصیسازی شده در بازیهای ویدئویی با استفاده از تحلیل احساسات عمیق در شبکههای اجتماعی؛ تالیف: فرنوش ادیبی، بابک مجیدی و محمد عشقی
مقاله حائز رتبه دوم:
Avatar as the Virtual Presentation of Self: The Correlation of Digital Role-Playing with Elements of Self-Estrangement and Identity Crisis in Iranian Gamers
تالیف: معصومه دیانی برترین مقاله بخش علوم انسانی: ترسیم منظومه ارزش ادراک شده بازیهای موبایلی؛ تالیف: کبری بخشیزاده برج و خدیجه عبداللهیدر بخش هنر، دو مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:
مقاله حائز رتبه دوم: اهمیت فرم روایت در بازیهای کامپیوتری؛ تالیف: فرخنده فاضل بخششی و امید قهرمان،برترین مقاله بخش هنر: طراحی بازی بر پایه ارزشهای انسانی؛ تالیف: شادی خیر اندیش و Matthias Rauterberg،در بخش علوم پزشکی هم دو مقاله شایسته تقدیر شناخته شدهاند:مقاله حائز رتبه دوم: غربالگری اوتیسم با استفاده از یک بازی بر پایه هیجانات؛ تالیف: عاطفه ایرانی، هادی مرادی و لیلا کاشانی وحید
برترین مقاله بخش علوم پزشکی: چارچوبی برای بازیهای توانبخشی به منظور بهبود تعادل در بیماران مبتلا به اماس؛ تالیف: زهرا امیری، یونس سخاوت و سکینه گلجاریان همچنین مقاله برگزیده مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرِک) به دلیل خدمات این مقاله برای توسعه روشهای نوین مطالعه رفتار بازیکنان در شبکههای اجتماعی تعلق گرفت به: تحلیل شبکه اجتماعی بازی پوکمون گو در توییتر؛ تالیف: داتیس خواجهئیان و شقایق کلی
در بخش جایزه بازیهای جدی 1397 مقاله منتخب حوزه بازیهای جدی:
Effectiveness of Computer games of Emotion Regulation on Social skills of Children with Intellectual Disability
تالیف: لیلا کاشانی وحید، مرضیه مهاجری، منوچهر مرادی سبزوار و عاطفه ایرانی به پاس تلاش ارزنده جوانترین تیم حاضر در هکاتون بازیهای جدی 1397، جایزه 2 میلیون تومانی امید تعلق گرفت به: تیم مدرسه خرد،جایزه 3 میلیون تومانی تیم حائز رتبه دوم در هکاتون بازیهای جدی 1397 تعلق گرفت به: تیم Powerful Brain برای بازی Powerful MindTجایزه 5 میلیون تومانی بازی جدی منتخب موسسه نیماد در حوزه سلامت تعلق گرفت به: کشکک/ دانشگاه هنر اسلامی تبریز/ تیم CarLabTجایزه 10 میلیون تومانی برنده هکاتون بازیهای جدی 1397 تعلق گرفت به: تیم راتاگیم برای بازی سنجاب
جایزه 20 میلیون تومانی بازی جدی سال 1397 تعلق گرفت به: بازی شبیهساز رانندگی نصیر/ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی/ تیم نصیرسافت،همچنین تمام 6 فینالیست غیربرنده فرآیند اصلی جایزه بازیهای جدی، جایزه نقدی به ارزش 1.5 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.تمامی بازیهای تولید شده در هکاتون بازیهای جدی 1397 مشروط بر تکمیل بازی تولیدی بدون غربال اولیه در فرآیند اصلی SeGaP2019 وارد مرحله داوری خواهند شد.بازی برنده هکاتون بازیهای جدی 1397 مشروط بر تکمیل بازی، مستقیما وارد مرحله فینال SeGaP2019 خواهد شد.
اهمیت به گیمرهای دارای معلولیت در جهان رو به افزایش است؛ثبت طرح کنترلر جدید مایکروسافت برای افراد کمبینا و نابینا و همچنین حاجی میرزایی درباره کاهش هزینههای برگزاری جشنواره هشتم و افزایش جوایز:سال گذشته ۵۵۰ میلیون تومان هزینه برگزاری و ۴۵ میلیون تومن هزینه جوایز شد. امسال هزینه برگزاری ۲۴۰ میلیون تومان و جوایز ۳۶۰ میلیون تومان است.حاجیمیرزایی درباره «آکادمی جشنواره» می گوید:آکادمی جشنواره یک نماینده از هر تیم و شرکت که در جشنواره غزال جشنواره را بردند خواهد داشت. افراد برنده غزال نیز به صورت حقیقی در آکادمی عضو میشوند. یک نماینده از هر رسانه معتبر بازیهای ویدیویی نیز در آکادمی حضور خواهند داشت. رای آکادمی با ۵۰ درصد رای اعضای بازیساز و ۵۰ درصد آرای اعضای رسانه است که برندگان جوایز ژانر را مشخص میکنند.
فیل اسپنسر بازی Gears 5 را عالی توصیف کرد
فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس کمپانی مایکروسافت
برای مشاهده متن خبر به صورت کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید
بازی جدید کمپانی بتسدا در سایت آمازون لیست شد
برای مشاهده متن خبر به صورت کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید
سونی مشغول ساخت بازی های انحصاری PS5 است
ps5 در راه است،دنیل احمد، تحلیلگر گروه Niko Partners می گوید: "سونی هم اکنون کیت توسعه کنسول PS5 را به استودیو های داخلی خود برای ساخت عناوین انحصاری تحویل داده است؛ با این حال فکر نمی کنم تا چند ماه آینده اطلاعاتی از آن ها منتشر شود"
فروش کنسول PS4 به 94 میلیون واحد رسید
شرکت سونی امروز در گزارش مالی سهماهه سوم سال 2018 اعلام کرد میزان فروش PS4 از 94 میلیون واحد گذشته است.